LEGO ® VIP CLUB
תקנון תוכנית נאמנות ללקוחות תור גיבס בע”מ
תור גיבס בע”מ (להלן: “החברה” או “תור גיבס“) הינה היבואנית והמשווקת הרשמית של מוצרי לגו בישראל. LEGO ® VIP CLUB, תוכנית הנאמנות ללקוחות החברה (להלן:” תוכנית הנאמנות” או “התכנית“) נועדה לחזק את הקשר בין החברה ללקוחותיה על ידי מתן עדכונים, מידע והטבות שונות ומגוונות. תקנון זה נועד להסדיר את תנאי ההצטרפות וכן את הכללים על פיהם מתנהלת תכנית הנאמנות.
מובהר בזאת כי תוכנית הנאמנות תקפה בחנויות LEGO Certified Store בישראל בלבד, בהתאם לרשימת חנויות החברה המופיעה באתר האינטרנט הרשמי של החברה, לא כולל חנויות OUTLET, חנות נתב”ג ו נקודות מכירה אחרות (להלן: “חנויות החברה“). כמו כן, תכנית הנאמנות אינה תקפה באתר האינטרנט של החברה. מובהר בזאת כי במידה ולחברה יצטרפו בעתיד חנויות נוספות תהא רשאית החברה לקבוע כי תכנית הנאמנות תהא תקפה גם בחנויות אלה. למען הסר ספק, החנות בנתב”ג אינה בבעלות תור גיבס ואינה נכללת בתכנית הנאמנות.
ככלל, רשאית החברה לעדכן תקנון זה מעת לעת (ובכפוף להוראות הדין) ונוסחו המחייב יפורסם באתר האינטרנט הרשמי של החברה שכתובתו:https://lego.certifiedstore.co.il.
1. חברות בתוכנית הנאמנות
1.1. ההצטרפות לתוכנית הנאמנות הינה ללא תשלום. תור גיבס שומרת לעצמה את הזכות לדרוש דמי חברות בתכנית הנאמנות, על פי שיקול דעתה הבלעדי.
1.2. החברות בתוכנית הנאמנות הינה לתקופה בלתי קצובה.
1.3. כתנאי לחברות בתוכנית הנאמנות מתחייב המבקש להצטרף למלא טופס הצטרפות לתכנית (בכתב ו/או באופן דיגיטלי, לבחירת החברה) ובמסגרתו למסור לחברה את פרטי ההרשמה הנדרשים. פרטי ההרשמה יכללו, בין היתר, את הפרטים הבאים: שם פרטי, שם משפחה, תאריך לידה ואמצעי ליצירת קשר באחד האופנים הבאים: מספר טלפון נייד ו/או כתובת למשלוח דואר ו/או כתובת למשלוח דואר אלקטרוני (להלן: “פרטי ההתקשרות“). יובהר כי ההצטרפות לתכנית הנאמנות מותרת פעם אחת בלבד לכל אדם, ולא תתאפשר הרשמה נוספת של מי שכבר רשום כחבר בתכנית.
1.4. על המבקש להצטרף לתכנית הנאמנות למלא פרטים נכונים, עדכניים ומלאים. כמו כן, חבר התכנית אחראי לעדכן את החברה בכל שינוי באיזה מפרטי ההרשמה הנדרשים, ובכלל זה בפרטי ההתקשרות, על מנת לאפשר את המשך הקשר הרציף בין החברה לבין חבר התכנית. החברה לא תהיה אחראית אם חבר התכנית לא יקבל הטבה, דיוור, עדכון או הודעה בקשר עם התכנית אם חבר התכנית לא עדכן את פרטיו כאמור.
1.5. רשאי להצטרף לתכנית הנאמנות לקוח שהינו יחיד, מגיל 18 ומעלה.
1.6. החברה תהא רשאית, על פי שיקול דעתה הבלעדי ומטעמים סבירים, לרבות, אך לא רק, במקרה שבו המצטרף לתכנית הוא מתחת לגיל 18, לסרב לקבל חבר כלשהו לתוכנית הנאמנות.
1.7. חבר התכנית מאשר בזאת ששמו ופרטיו, כפי שנמסרו על ידו במעמד ההצטרפות לתכנית, וכן כל מידע שיצטבר בקשר לתכנית ו/או רכישות החבר בחנויות החברה ו/או כל נתון שיופק על סמך ניתוח הנתונים והמידע הנ”ל, יועבר לחברה והשימוש בו ייעשה בהתאם למדיניות השימוש והפרטיות המפורטת ב:
1.8. כל חבר רשאי לדרוש מהחברה בכתב, כי המידע המתייחס אליו יימחק ממאגר המידע של החברה ו/או לא יימסר לאדם ו/או לאנשים מסוימים, אולם במקרה כזה תסתיים חברותו בתכנית הנאמנות בכפוף להוראות הדין והנקודות שנצברו לטובתו – תימחקנה.
1.9. החברות בתכנית הנאמנות מיועדת ליחידים בלבד (בהבדל מתאגידים, סוכנים ובתי עסק) לצורך שימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי, והחברות ,לרבות כל זכות או הטבה אשר ניתנת מכוחה, הינה אישית ואינה ניתנת להעברה.
2. הטבות תוכנית הנאמנות
2.1. צבירת נקודות:
• בעבור רכישה בכל אחת מחנויות החברה, ייצברו לזכות החבר נקודות תור גיבס בשווי של 5% מסכום הרכישה (להלן:” צבירת הנקודות“).
• צבירת הנקודות תתבצע במקרים הבאים בלבד:
1) תשלום עבור פריטים במזומן ו /או בכרטיס אשראי;
2) צבירת נקודות עבור רכישות שבוצעו בתווי שי או קופונים תיעשה רק ככל שאלו נרכשו בערכם המלא.
3) תשלום באמצעות כרטיס מגנטי נטען (gift card) של החברה אשר נרכש בחנויות החברה בלבד.
למען הסר ספק, במקרים הבאים לא תהיה צבירת נקודות:
1) רכישת כרטיס מגנטי נטען (gift card) של החברה אשר נרכש בחנויות החברה בלבד.
2) תשלום באמצעות תווי שי/שוברים/קופונים שלא נרכשו בתמורה לערכם המלא
כגון תווי שי שנמכרו לגופים מוסדיים וכו’.
3) רכישת פרטי עודפים ו/או רכישה בחנויות עודפים
4) תשלום דמי חבר בתכנית הנאמנות (אם קיים)
• צבירת הנקודות תתבצע במעמד הרכישה בחנויות החברה בלבד. לא תתאפשר צבירת נקודות בדיעבד. מובהר כי במעמד הרכישה בחנות, לא תתאפשר צבירת נקודות ללא הצגת תעודה מזהה של חבר התכנית או ע”י מתן פרטי התקשרות, לפי הנחיות עובדי החנות.
• במסגרת הטבות מיוחדות, לרבות הטבות המאפשרת צבירה מוגדלת של נקודות (יותר מ- %10) ככל שאלו תוצענה לחברי התוכנית, לא תתאפשר צבירת נקודות ברכישה באמצעות תווי שי/שוברים/קופונים.
• בכל מקרה בו במסגרת עסקה, חבר התכנית צבר נקודות בשיעור העולה על 5% מסכום הרכישה (לדוגמה – במסגרת הטבה מיוחדת שבה נצברות נקודות ביחס גבוה יותר), מובהר, כי צבירה מוגדלת זו מוגבלת לעסקה שבו נצברה בלבד, וככל שפריטים שנרכשו בעסקה זו יוחלפו, ייגרעו הנקודות “החריגות” שנצברו בגינם (כלומר – הנקודות שמעבר ל- 5% צבירה).
• למען הסר ספק, החברה אינה מתחייבת כי במהלך תקופת החברות יתקיימו הטבות מיוחדות כלשהן הטבות בהם ניתן לצבור למעלה מ- 5% נקודות.
2.2. מימוש נקודות:
• חבר התכנית יוכל לממש את הנקודות העומדות לרשותו בכל עת, כל עוד חברותו בתוקף ,ולרכוש באמצעות הנקודות מוצרים בחנויות החברה בלבד. לא ניתן לממש נקודות באתר האינטרנט של החברה. מובהר בזאת כי לא ניתן לממש נקודות ולרכוש באמצעותן מוצרים הנרכשים בהזמנה מוקדמת (Pre-Order).
• מימוש נקודות יבוצע לפי יחס של 1 ₪ לכל 1 נקודה.
• הנקודות הצבורות יעמדו לזכותו של חבר התכנית למשך 12 חודשים ממועד הרכישה האחרונה שביצע חבר התכנית (להלן: “מועד צבירת הנקודות האחרון“). נקודות שלא שימשו את חבר המועדון בתוך 12 בחודשים ממועד צבירת הנקודות האחרון, יימחקו מחשבונו. בכל רכישה של חבר התכנית יוארך תוקף כל הנקודות ב-12 חודשים נוספים ממועד צבירת הנקודות האחרון. בכל קנייה שתתבצע לאחר 12 חודשים מיום צבירת הנקודות האחרון, תחל מחדש צבירת הנקודות באותו אופן כאמור לעיל. במידה ופקעה החברות, מכל סיבה שהיא, לא יוכל חבר התכנית לעשות שימוש ביתרת הנקודות הצבורות לזכותו..
• מימוש נקודות יתאפשר רק במועדים בהם לחבר צבורות לכל הפחות 25 נקודות (“יתרת הנקודות המינימלית“) ובהינתן יתרת הנקודות המינימלית, ניתן לשלם עבור פריט בשילוב של ניצול נקודות ושימוש באמצעי תשלום נוסף (מזומן/אשראי). מובהר בזאת כי נקודות בגין רכישה משולבת זו, המשולמת חלקה במזומן/אשראי וחלקה בנקודות, ייצברו רק בגין הסכום ששולם במזומן/אשראי. כמו כן, מובהר בזאת כי בעסקה המשולמת כולה בנקודות לא ייצברו לטובת חבר התכנית נקודות נוספות.
• בכל מקרה לא ניתן להמיר נקודות לכסף ישראלי או לכל מטבע אחר או לשובר זיכוי.
• מימוש הנקודות מותנה בהצגת תעודה מזהה של חבר התכנית בקופת החנות.
• ניתן להשתמש בנקודות החל מהרכישה הראשונה שלאחר הרכישה שבמסגרתה נצברו אותן נקודות, בכפוף לקיומה של יתרת נקודות מינימלית. בירור יתרת הנקודות הצבורות לזכות חבר התכנית ניתן לעשות בחנויות החברה, במוקד שירות הלקוחות של החברה, כמפורט באתר החברה. מובהר כי עדכון מספר הנקודות באתר החברה איננו נעשה באופן מידי וכי גריעת ו/או הוספת נקודות ביחס לנקודות הצבורות לחבר התכנית תיעשה בתוך כ-72 שעות ממועד צבירת או מימוש הנקודות. למען הסר כל ספק מספר הנקודות המופיע באתר מהווה הערכה בלבד ואיננו מחייב את החברה ומספר הנקודות העדכני והקובע הינו זה המופיע במאגר הנתונים של החברה. על מנת לוודא את מספר הנקודות המדויק, יש לפנות טלפונית אל מחלקת שרות הלקוחות, כמפורט באתר החברה.
• במידה וחבר התכנית ניצל יותר נקודות מהצבור לזכותו בשל תקלה או שיבוש בקופות הממוחשבות בחנויות החברה, רשאית החברה לדרוש מחבר התכנית החזר בערך של 1 ₪ לנקודה על-מנת לכסות את הגירעון בנקודות והחברה תהא רשאית לקזז סכום זה מכל סכום שיהיה זכאי חבר התכנית לקבל מהחברה.
• לא ניתן לנצל נקודות לצורך רכישת גיפט קארד של החברה.
• במקרה של צבירת נקודות במרמה ו/או באופן בלתי הגון ו/או בכל דרך שאיננה בהתאם
להוראות תקנון זה תהיה החברה, על פי שיקול דעתה הבלעדי, זכאית לקזז מחשבון החבר את הנקודות האמורות.
2.3. הטבות נוספות:
2.3.1. הטבת יום הולדת.
א. חבר תכנית הנאמנות יהיה זכאי להטבת יום הולדת אחת בכל שנה קלנדרית, וזאת כל עוד הוא חבר בתכנית הנאמנות.
ב. ההטבה כוללת הנחה חד פעמית בחנויות החברה בגובה 10% מסכום התשלום בפועל שיבוצע במזומן ו/או בכרטיס אשראי בלבד בגין קנייה בודדת שיבצע חבר התכנית בחנויות החברה במהלך החודש הקלנדרי בו חל יום הולדתו הלועזי (להלן: “הטבת יום ההולדת“). מובהר בזאת כי תקופת מימוש הטבת יום ההולדת אינה ניתנת להארכה.
ג. מימוש הטבת יום ההולדת מותנה בהצגת תעודה מזהה או תעודה רשמית אחרת להנחת דעתה של החברה הכוללת את תאריך הלידה של חבר התכנית.
ד. מובהר בזאת כי באחריות חבר התכנית לעדכן את תאריך יום ההולדת הנכון בטופס ההצטרפות. במקרה שבו תאריך יום ההולדת אינו תואם לתאריך הלידה המופיע בתעודה המזהה, לא יהיה זכאי חבר התכנית לממש את הטבת יום ההולדת. חבר התכנית יוכל לעדכן את תאריך יום ההולדת הנכון באמצעות פנייה טלפונית למחלקת שירות הלקוחות, כמפורט באתר החברה
ה. הטבת יום ההולדת תיכנס לתוקף בחודש העוקב לחודש ההצטרפות לתכנית הנאמנות. חבר תכנית הנאמנות אשר הצטרף לתכנית בחודש יום הולדתו יהיה זכאי למימוש הטבת יום ההולדת החל מהשנה העוקבת להצטרפותו.
ו. החברה שומרת לעצמה את הזכות לשנות ולעדכן את הטבת יום ההולדת בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי ובכפוף להוראות הדין.
ז. מובהר בזאת כי לא ניתןלממש הטבת יום הולדת על מוצרים הנרכשים בהזמנה מוקדמת (Pre-Order)
2.3.2. החברה תהא רשאית, אך לא חייבת, להעניק הטבות נוספות, לפי שיקול דעתה הבלעדי, לחברי התכנית (כולם או חלקם).
3. זיכויים והחלפות
3.1. זיכויים, החזרות והחלפות של פריטים שנרכשו באמצעות נקודות ייעשה על פי נהלי ההחזרות וההחלפות של החברה כפי שיעודכנו מפעם לפעם על פי שיקול דעתה הבלעדי שלהחברה ובכפוף להוראות הדין. למען הסר ספק מובהר כי לא יינתן החזר כספי במקרה של ביטול רכישת מוצר אשר נרכש באמצעות נקודות צבורות ובמקרה כזה, יוחזרו הנקודות האמורות לחשבון הנקודות של חבר התכנית, בכפוף למדיניות ההחזרות וההחלפות של החברה.
3.2. בעת החזרת פריט שברכישתו נצברו נקודות (בין אם כנגד החזר כספי כאמור בתקנות ביטול עסקה ובין אם כנגד זיכוי, בהתאם למדיניות ההחלפות וההחזרות של החברה), יחול הנוהל הבא:
• במידה וכנגד החזרת הפריט תוחזר התמורה במזומן ו/או יבוצע זיכוי בכרטיס האשראי ו/או יימסר שיק, הכל על פי נהלי החברה – כי אז יקוזזו מחשבונו של רוכש הפריט (אשר לחשבונו נצברו נקודות), הנקודות שנצברו בגין הפריט שהוחזר.
• במידה וכנגד החזרת הפריט יימסר זיכוי – כי אז יקוזזו מחשבונו של רוכש הפריט
(אשר לחשבונו נצברו נקודות), הנקודות שנצברו בגין הפריט שהוחזר וכנגד מימוש הזיכוי על ידי חבר התכנית, יוחזרו לחבר התכנית הנקודות שקוזזו.
• במידה ויוחזר הפריט כנגד השבת התמורה ששולמה בגינו ובנסיבות בהן הנקודות שנצברו בגין הפריט המוחזר נוצלו ונרכשו באמצעותן פריטים נוספים (להלן: “פריטי המימוש“), כי אז כנגד השבת התמורה בגין הפריט המוחזר יוחזרו גם פריטי המימוש ואם נעשה בהם שימוש, ישלם חבר התכנית את שווים. החברה תהיה זכאית לקזז את החוסר בנקודות מועדון מכל החזר כספי ו/או זיכוי שלו יהיה זכאי החבר, לפי יחס של 1 נקודות לכל 1 ש”ח.
3.3. זיכויים והחלפות של פריטים שנרכשו בהנחה אשר ניתנה כהטבה לחברים בתכנית הנאמנות ,יתבצעו לפי המחיר אשר שולם בפועל.
4. דיוור
בהצטרפותו ל תוכנית הנאמנות, נותן חבר התכנית את הסכמתו לקבלת דיוור שיווקי, אשר יישלח באמצעות דיוורים שונים, לרבות דיוור בהודעות דוא”ל ,בהודעות SMS/וואטסאפ/או בכל דרך אחרת, והכל בכפוף להוראות כל דין. יובהר, כי מידע בדבר הטבות לחברי התכנית עשוי להימסר באמצעי דיוור שונים ואף לכלול מידע שיווקי. מבלי לגרוע מזכות חבר המועדון להפסקת משלוח הדיוורים השיווקיים, החברה אינה מתחייבת כי מידע בדבר הטבות לחברי התכנית כאמור יפורסם באמצעים נוספים על הדיוור השיווקי. חברי התכנית אשר נתנו הסכמתם לקבלת דיוורים כאמור לעיל רשאים לבקש בכל עת את הפסקת משלוח הדיוורים ו/או לבקש כי אלו ישלחו באחת או יותר מן הדרכים המפורטות להלן. הודעה בדבר הפסקת משלוח דיוורים תימסר לחברה באחת הדרכים הבאות: משלוח הודעת מייל אל כתובת המייל remove@certifiedstore.co.il ו/או ביצוע הסרה אוטומטית באמצעות הקשה על “הסר “בתחתית הודעות המייל ו /או באמצעות פנייה אל מחלקת שירות הלקוחות של החברה אופניה אל מחלקת שירות הלקוחות של החברה בדואר אלקטרוני באמצעות אתר החברה(“צור קשר“), פניה ישירה אל נציג מטעם מחלקת שירות הלקוחות של החברה באמצעות “צ’אט” באתר החברה. מבלי לגרוע מן האמור, החברה תהיה רשאית לשלוח אל חברי התכנית מעת לעת הודעות עדכון ו/או מידע תפעולי, שאינן מהוות דיוור פרסומי, באמצעות סמס, מייל וכיוב’ וכפוף להוראות כל דין. כמו כן, אין בסעיף זה כדי לגרוע מזכות החברה לשלוח דבר פרסומת על פי הוראות כל דין.
5. ביטול/פקיעת חברות בתוכנית הנאמנות
5.1. חבר בתכנית יהיה זכאי לבטל את חברותו בתוכנית בכל עת, בהודעה בכתב שימסור לחברה או בכל דרך אחרת שהחברה תאפשר זאת. בעת ביטול החברות יבוטלו באופן אוטומטי הנקודות שנצברו לטובת החבר. למען הסר ספק מובהר כי ביטול החברות בתכנית (במידה וההצטרפות אליה הייתה כרוכה בתשלום דמי חבר) טרם שחלפו 14 ימים מיום ההצטרפות לתכנית הנאמנות תזכה את חבר התכנית בדמי החבר ששולמו על ידו. ביטול החברות לאחר חלוף 14 ימים מיום ההצטרפות לתכנית הנאמנות אינה מזכה בהשבת דמי חבר (במידה ושולמו בעת ההצטרפות)
5.2. החברה שומרת על הזכות לבטל או להפסיק חברות בתוכנית מטעמים סבירים ובין היתר בנסיבות בהן קיים חשש ממשי כי בוצע על ידי חבר התכנית מעשה גניבה, הונאה, מרמה, הטעיה, התחזות ו/או בכל מקרה אחר בו, לפי שיקול דעתה הבלעדי של החברה, עשה חבר התכנית מעשה בניגוד להוראות תקנון זה ו/או כל דין ו/או אשר יש בו כדי לפגוע בעסקיה ו/או בשמה הטוב של החברה ו/או אם פעל החבר באופן בלתי הוגן לניצול ההטבות המוקנות לחברי התוכנית על פי הוראות תקנון זה ו/או אם עשה שימוש לרעה בחברות בתכנית. בוטלה או הופסקה חברות במועדון על ידי החברה בנסיבות המתוארות לעיל, תבוטל יתרת הנקודות הצבורה שטרם נוצלה על ידי חבר התכנית עד למועד זה.
6. הפסקת פעילות תכנית הנאמנות
החברה שומרת לעצמה את הזכות להפסיק את פעילות תכנית הנאמנות ו/או לשנות את תנאי החברות בתכנית ו/או ההטבות הניתנות מכוחה, בכל עת ובכפוף להוראות הדין ובכפוף לזכותם של חברי התכנית לממש זכויות להטבות שקיבלו טרם ההפסקה או השינוי.
7. כללי
7.1. תקנון זה מהווה תנאי הצטרפות לתוכנית הנאמנות וכל חבר נחשב כמי שקרא והסכים להוראות תקנון זה. החברה שומרת על זכותה לשנות ו/או לעדכן ו/או לתקן מעת לעת את הוראות תקנון זה, על כל סעיפיו ו/או חלק מהם, לרבות הוראות ההצטרפות לתוכנית, תקופת החברות, אופן צבירת הנקודות, סוג ההטבות, וכיוצא בזאת, והכל כפי שתמצא לנכון ובהתאם לשיקול דעתה הבלעדי ובכפוף להוראות הדין.
נוסחו המחייב של התקנון יפורסם ויעודכן מעת לעת בהתאם לצורך במשרדי החברה ובאתר האינטרנט שלהחברה. תור גיבס בע”מ שומרת לעצמה את הזכות לשנות או להפסיק את פעילות התוכנית בכל עת.
7.2. מובהר בזאת כי כל שינוי בתנאי תקנון זה יחול על כלל חברי התכנית באופן אוטומטי. המשך החברות בתכנית לאחר ביצוע שינויים בתקנון מעיד על הסכמה לתנאים. חבר מועדון שאינו מסכים לתנאים נדרש להודיע על הפסקת חברותו במועדון.
7.3. אין להשתמש בסימני מסחר, תכנים, שמות, עיצובים ותכנים גראפיים, מוסיקה, קבצים, תמונות, תצלומים, סרטונים, מלל וסימנים המופיעים באתר האינטרנט של החברה ו/או בהודעות ופרסומים של התוכנית ו/או בדיוורים של התוכנית ו/או בכל חומר שיווקי ו/או פרסומי אחר של התכנית ( להלן: “התכנים“), למטרות שאינן לצורך אישי ובלתי מסחרי. אין להעתיק, להשתמש, להציג, להפיץ או לאפשר לאחר לעשות מי מהפעולות הנ”ל בקשר לתכנים, בכל דרך, לרבות בין היתר באתרי אינטרנט, פרסומים מכל מין וסוג וכיוצא בזה.
7.4. מובהר בזאת כי החברות בתכנית הנאמנות מקנה הטבות בחנויות החברה בישראל בלבד. החברות בתכנית הנאמנות אינה קשורה לחברת לגו העולמית ו/או לכל זכיין או מפיץ אחר של לגו שאינו החברה, ומשכך החברות בתכנית הנאמנות אינה מקנה זכות צבירה ו/או מימוש של נקודות בלגו העולמית או בכל מועדון לקוחות הקיים או השייך לחברת לגו העולמית ו/או לכל חברה אחרת.
7.5. מובהר בזאת כי החברות בתכנית הנאמנות מיועדת ללקוחות החברה בלבד. עובדי החברה אינם רשאים להצטרף לתכנית הנאמנות או להנות מהטבותיה, אלא אם נקבע אחרת במפורש על ידי החברה ובכפוף לתנאים שייקבעו על ידה.
7.6. בכל פנייה בנושאי המועדון יש לפנות לשירות הלקוחות של החברה, כמפורט באתר החברה.
7.7. הכותרות בתקנון זה הן לצרכי נוחות בלבד, ואין להתחשב בהן בעת פירוש הוראה כלשהי מהוראותיו.
7.8. השימוש בלשון זכר נעשה מטעמי נוחיות בלבד והוראות תקנון זה מתייחסות לנשים ולגברים כאחד.
7.9. הדין החל על תקנון זה, וכל עילה משפטית הנובעת מהשימוש על פיו, לרבות תוקפן ופרשנותן של הוראות התקנון, הינו הדין הישראלי בלבד. לבתי המשפט של מחוז תל אביב תהיה סמכות שיפוט בלעדית בכל סכסוך משפטי הנובע ממחלוקת לעניין תקנון זה, למעט כקבוע בהוראות הדין.